Satu langkah lagi ke depan

Assalamualaikum wbt


Akhirnya sudah kehidupan aku sebagai pelajar di universiti. Ya, walaupun masih tak grad, tapi sekarang aku sudah praktikal dan menghadapi alam bekerja di ofis. Alhandulillah. Segalanya berjalan dengan baik.


Perlu bersedia dari segi fizikal dan mental. Agak penat bagi minggu pertama, banyak perkara yang perlu aku berebut dengan orang. Pagi-pagi dah berebut untuk parking. Jika bukan parking, kena kejar bus dan juga LRT. Penat! Masuk kerja pukul 9 pagi, dalam 7.45 am dah kena keluar. Balik kadang-kadang pukul 6-7 petang.


Aku terbayangkan, penatnya ibu bapa bekerja. Mesti lagi penat dari aku sebab aku di sini kerja bukannya banyak sangat pun. Sikit saja! Tapi setakat ni, alhamdulillah. Banyak perkara yang aku belajar.


Masa ni lah aku nak buka balik tengok email-email universiti. Tengok macam mana aturan bahasa Inggerisnya. Fuh. Dapat pula boss-boss yang oversea-oversea belaka. Banyak perlu aku jaga. Cara greeting. Oh, tapi setakat ni macam aku terpaksa bersalaman dengan mereka. Ya, itu salah.. Tapi macam terpaksa. 


Membebel saja post kali ini. Tiada motif. Cuma update sikit supaya tak rasa blog ini sudah dikuburkan. 


Wallahualam

Posted in |

6 comments:

  1. Kusyuk Says:

    sempat lagi post,time kerja :)

  2. Kusyuk Says:

    oh ye,pelisss3 try avoiding the handshake,i know u can try explain it properly dear,they will understand,inshaAllah..

  3. Lutfi Lokman a.k.a kamitaken Says:

    tahniah sebab dah grad. kerja kat ner neem?

  4. neem Says:

    Ku Syuk,

    baik lah, akan ku cuba. waa

    Lutfi,

    tak kerja lagi. Masih praktikal. kat Bangsar, TV Direct Sdn Bhd

  5. Erwin TFC Says:

    BLOG YANG BAGUS..... ^_^

  6. Erwin TFC Says:

    posting yg bagus.