Sekolah dalam Gua

Assalamualaikum wbt,

Di dunia yang telah mencapai satu tahap pembangunan yang cemerlang pada hari ini, masih banyak lagi perkara-perkara yang "dirahsiakan" oleh Allah SWT atau pun saya sendiri yang tidak mengetahuinya atau pun tidak berusaha untuk mengetahuinya. Sesungguhnya, diri saya ini hanya seorang hamba-Nya yang lemah.


Satu baris kata, satu tajuk dalam peti emel saya yang berbunyi "Sekolah dalam Gua" membuat saya tersenyum seorang. Apa agaknya isi dalam emel itu? Apakah masih wujud sekolah dalam gua sebagai mana tajuk yang terpapar? Sungguh menajubkan dan menyejukkan hati saya apabila saya melihat isinya. Terasa pula ingin belajar dalam keadaan sedemikian. Tetapi mana mungkin manusia mampu mendapatkan sesuatu dalam satu masa yang sama....? =)

School in a Cave

Its very weird

It has been founded in China

This school lies in a heart of a cave



Berbalik kepada diri saya sendiri, dibesarkan di sekolah kampung dan juga sekolah bandar. Walau bagaimanapun, keadaannya jauh lebih canggih, lebih selesa dari pelajar-pelajar ini.

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan? (Ar-Rahman: 13)

=)

Kerdilnya kita..

Tetapi mengapa masih tidak sedar akan kekerdillan itu?

Renung-renungkan.

Semoga boleh jadi pengajaran buat semua.

Wassalam.

Posted in |

5 comments:

  1. Blogger Says:

    "Itlubu l'Ilm walau bi s'sin"
    Search for knowlegde; even to Qin (China)

    gudluck exam..

  2. neem Says:

    TQ abg majid~

  3. ain fathihah fhm Says:

    salam nim...jelesnya blog nim aktif..hehehe, ain bz sgt..xsempat nk ngadap PC pun..
    nim, next week ain final exam dah..doakan ya!
    insyaallah ada rezeki ain dpt study area KL..leh jumpa nim ngn Lan bucuk tu sekali..

  4. ain fathihah fhm Says:

    nim, rindu sgt!

  5. neem Says:

    ws'lam wbt, ain.

    miss u too. hehee, jgn jeles la ye. neem da internet 24 jam kat umah, ain lain cite la. nnt dah hbis ain blh la aktif balik, insya Allah!