Luahan Hati





Assalamulaikum w.b.t

Alhamdulillah, bersyukur kepada Illahi kerana masih memberi pelua
ng kepada saya dan sahabat-sahabat yang disayangi sekalian untuk meneruskan perjalanan hidup sebagai hamba-Nya yang lemah. Hari ini merupakan 4 Ramadan. Dah 4 hari umat Islam menjalani ibadat puasa. Cepat betul masa berlalu dan bulan Ramadan pasti akan meninggalkan kita tidak lama lagi. Diharapkan semua umat Islam termasuklah saya menggunakan sebaik-baik peluang yang ada ini untuk melakukan ibadat kepada-Nya, insya-Allah.


Dah lama benar saya tidak update blog kesayangan saya ini. Quite busy nowadays. Maklumlah dah masuk semester 2. Lagi banyak cabaran yang perlu diharungi. Lima subjek baru saya ambil dalam semester ini. English, Fundamental of IT, Fundamental of Finance, Fundamental of Business and Management, Fundamental of Economic and Society. Lima subjek ini, nampak macam senang tapi tidak sesenang sebagai mana orang ramai sangkakan. Ada yang mengata, Business senang je, tak belajar pun dapat ijazah nanti. But for me, it's not! Perniagaan juga adalah satu ilmu di mana saya perlu mencarinya untuk menguasainya.

Kadang-kadang rasa lemah. Tak tahu dimana perlu saya mulakan. Macam kena belajar balik je A, B, C. Tapi saya kena menerima kenyataan dan tidak boleh menyerah kalah. I have to control it at all! Saya kena kuasai semua ini, demi Islam, demi masa depan saya dan demi keluarga saya. Saya fikir dan renung jauh-jauh, kalau-kalau saya give up atas semua ujian ini, siapalah saya nanti?

Alhamdulillah, setakat hari ini, masih ramai yang memberikan saya semangat termasuklah famili saya, orang yang saya sayangi dan kawan-kawan. Doakan saya semoga berjaya dalam menuntut ilmu dunia dan akhirat, insya-Allah.

Posted in |

4 comments:

  1. Mior Khabir Zikri Says:

    luah kat sini lah pulak...heheh. apa pun, keep striving for the best. yosha!

  2. neem Says:

    biarla..asalkn leh luah je

  3. Mior Khabir Zikri Says: This comment has been removed by a blog administrator.
  4. neem Says: This comment has been removed by the author.