^^


Saya baru lepas baca tentang arak di website ustaz zaharuddin

Herm.. Berdasarkan pemerhatian saya, sangat teruk lebih-lebih lagi di sekitar Ibu Negara. Kilang arak dibuka secara besar-besaran. Bagi saya, tak sepatutnya sebuah negara "ISLAM" ada kilang terbuka macam tu.

Sepanjang saya hidup di Kelantan, siap fasih bahasa Kelate (alhamdulillah), saya tak pernah tengok arak dijual di kedai-kedai pun. Di sini kerajaan sangat mengawal. Demi menjaga kesucian Islam. Semua iklan-iklan wanita "wajib" pakai tudung. Walaupun ada juga yang tak pakai, tapi amat lah sedikit.

Kata seorang sahabat saya, "sebab tu saya bangga jadi ore kelate."

Ahaks..Saya pun bangga hidup di negeri ini walaupun saya hanya menjadi "kelate celup" sahaja. hehehe.

Ini tak ada kena mengena dengan mana-mana politik ya!

Hidup ore kelate kito..!! heheh

Posted in |

2 comments:

  1. Anonymous Says:

    tringin nak sampai Bangkok...bila ya... kalau ada rezeki, diizinkan Allah, sampailah satu hari nanti. Tapi bila teringat kat Bangkok jah, perspektif minda ini akan terus bercabang tiga, hanya satu cabang yang mungkin akan buat kesana, cabang lain tak mungkin akan membuatkan hati saya nak ke Bangkok...uhuk.... cabang tiga?.... macam mana ya? nak tau sila life hubungi saya, saya bagi jawapannya... uhuk2...holaaaaaaaaaa... rizamusm

  2. humaiRah Says:

    alaa...bukan nak jawap trus pun. huhu.