bau badan

andaikan anda mempunyai kawan yang bau badan sangat kuat, macam mana nak bagitahu dia agar dia tak terasa hati?


saya ada kawan. dua beradik. bukan orang malaysian, tapi pakistan. mungkin faktor yang menyebabkan bau badan mereka sangat kuat ialah jenis makanan. kalau dia orang lalu kat belakang saya, tanpa saya paling arah mereka saya tetap tahu siapa mereka.


saya tengah menahan nafas.. sebab terlalu kuat body order orang tepi saya. tapi dia bukan kawan saya lah. tak tahu siapa. lelaki yang mungkin international student. mungkin?


lecturer saya pernah bincangkan hal ini. dengan nada gurau katanya, beli deodorent untuk dorang. tak pun bagi je discount 50% ke..ahakkss..


jaga lah bau badan anda. sebab seingat saya, Rasulullah saw sangat tekankan hal bau badan ini. lebih-lebih lagi jika solat berjemaah..
kalau ada silap, tolong betulkan!

Posted in |

11 comments:

  1. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    neem. cakap la leklok, atau hadiahkan deodorant dan minyak wangi ketika hari jadi mereka. hehehhe. bagus tak idea tu. daripada diri menanggung derita.


    p/s : hanya cadangn. hehehe.

  2. neem Says:

    heheh..

    nak cakap x berani arr..

    neem ni bersin byk kali dah. huh

  3. Unknown Says:

    cmne la kalu orang ni baca posting ni n paham lak yang satu dunia bincang pasal die..
    erm... kalu rapat, tegur leklok... kalu x, wat dalam care lawak... care? ikut mane yang kene ngan keaadan...

  4. neem Says:

    x sebut pun sape..

    hehe

  5. neem Says:

    neem x rapat dgn dia..

    dan jarang sgt nak bual2

  6. ain fathihah fhm Says:

    haha..
    memang pening dgn orang yg ada bau badan ni

    duk sebelah dia, kembang kempis hidung kita tahan nafas

    kui3

    nk tegur pn serba salah,
    dah kawan kannn

    bimbang dia terasa hati pulak

    tp, klu x tegur, kan itu memalukn diri dia jugak bila dgn kawan2 yg lain....


    huii...klu nim dah ada penyelesaiannya nt, share dgn ain ya!

  7. Azym Azizi Says:

    Hmm..neem buat la memo ke..surat layang ke..bg kat diorang tu..hehe..

    *cara ni berkesan kat sini..tp baru peringkat budak kelas la..hehe

  8. Anonymous Says:

    hmm.. senang jer nih..
    bler jmpe d kat memane pn..
    tanyer er.. "sehat? wangi awk hari ni.. pakai perfume ape eh?" x pn
    "pakai sabun ape eh?" mgkn sensitif.. tp kt situ mgkn datang kesedaran d.. (bler d x bleh jawab soalan uh lagi sadis er.. huhu)

    n senyum.. bg menynjuk kn yg kite nih ikhlas tegur demi kebaikan sejagat.. haw3 :3

  9. neem Says:

    to ain:
    neem tgh cari dorg jgk. nak kena tgur. smlm kawan neem tiba2 je sbut pasal dorg. kata neem, neem baru je post pasal ni kat blog. kot mana2 pun kena gtau dorg!

    to azym:
    aku ada no tipon dia..tp aku x igt nama dia apa. haiyaa..

    to wind:
    cdgn yg baik! terima kasih. hehe. saya akan buat kalu ada kekuatan~

  10. mola Says:

    Memang serba salah nak bagi tau ttg bau badan sesiapa pun. Tapi kpd yang berani, cuba minta dia orang yang bermasalah tu, baca di http://penampilan.wetpaint.com untuk mengatsinya. Saya percaya cara saya ni, boleh membantu.

  11. neem Says:

    wah...blog menarik. TQ mola!