-aku-

Assalamualaikum wbt

Kadang-kadang aku rasa aku menyusahkan mama, papa, umi, ayah su, kak daa. Dorang lah banyak bagi duit kat aku untuk belajar.

Aku lebih nak menyusahkan mama, papa dari umi, ayah su dan kak daa..

Tapi kadang-kadang parents aku tak sempat.

Lagi-lagi rumah aku kat Bangkok baru pindah. Duit banyak dihabiskan untuk baiki bangunan.

Tadi call mama, mama kata tak sempat dan terus cite apa masalah dia. Aku diam.. Dah nak berair mata. Aku cakap, boleh tak aku tak belajar kalau menyusahkan mak aku...?

Mama kata jangan cakap macam tu..

Aku tak tahu lah...

rasa macam menyusahkan orang...

Ya Allah, andaikan aku menyusahkan hidup ibu bapa ku...................................................

tak tahu nak sambung camne.

Moga Allah kuatkan hati ku.

Aku tak nak menyusahkan dorang..

Tapi macam terpaksa dan macam tugas aku untuk menyusahkan orang..

Ampuni dosa-dosa ku wahai ibu-ibu dan bapak-bapak ku!

i love you all... very much!

kadang-kadang aku terfikir, alangkah baiknya kalau aku mati dulu.. sebelum aku menyusahkan dorang lebih daripada ni.

T_T

Posted in |

17 comments:

  1. kUsYuk Says:

    klu ko rase myusahkan parents..
    better blaja rajin2 then cari keje yg stabil baru balas jasa drang..
    percaya la sumer parent nak anak2 mereka berjaya..
    so,be one!!..
    insyaAllah,jgn lupe doakan mereka..

  2. messyremo Says:

    ish..jgn cmtu neem..

    setiap yang berlaku ade hikmahnya...

    pasti ade jalan yang terbaik untuk kite tapi yang pasti mati bukan jalannye..
    mati hanya untuk orang yang putus asa..

  3. neem Says:

    aku tak pernah dan x jemu doakan mereka

  4. neem Says:

    aku tak pernah lupa dan tak jemu mendoakan mereka..

    dah bengkak mata ku..huhuh

    Thanks to all my friends..

    aku dah lega sikit!

  5. sharamli Says:

    0k..sma2 kita d0akan mereka

  6. AdeLaide NinaSe.. Says:

    nina pnh alami perkara nih...
    mm... my mind always just like u..
    nothing to worry ya neem...

    hidup kita nih mcm ombak...
    ombak besar, ombak kecil...
    ia pasti datang...
    walaupun kelihatan tenang,
    tapi sebenarnya tetap berombak di dasarnya... bezanya, sama ada kita sedar atau tidak...

    study hard!!! work hard!!!
    k (^^)v

  7. Zumairi Says:

    ayat yg last tuh rasanya tak elok taip sebagai org Islam...he he..jgn ikut emosi...dalam Alqurankan ada sebut setiap kesusahan pasti ada kesenangan..;-)...orait seeyaa

  8. handhalah ibnu kamil Says:

    heeee.

    neem2.
    tak baik pikir macam tu.

    kalau neem takde.
    siapa nak lahirkan pejuang.

    ala..
    neem belajar rajin2,.
    dapat gred elok.
    dapat kerja.
    bleh tolong keluarga balik.

    insyaAllah.
    you got da way!

  9. MuhD NoR AzyM Says:

    Sabar neem..

    "Mati" is not the best solution..

    Jangan cepat putus asa..

    Susah senang kita akan kene harungi..

    Macam roda..harini ko kat bawah, tapi mungkin 2,3 hari lagi kat atas plak..

    Cara terbaik, doakan mereka & belajar sungguh2 untuk balas balik jasa mereka..

    Belajar ibarat kita akan hidup 1000 tahun lagi & Beribadat ibarat kita akan mati esok hari..

  10. neem Says:

    thanks abu. neem ok.. cuma smlm mmg down.

    azym: thanks zym.. bagi aku semangat. abu pun sama

    ^_^

    i'm ok..

    just kadang2 aku tiba2 down. mmg lah, mcm2 pk!

    anyway, alhamdulillah

  11. neem Says:

    to sha:
    ye..doakan lah mereka selagi masih ada peluang!

    to nina: neem rasa sape2 akan rasa. lagi2 anak sulong..

    to bro: neem thu bro. tp smlm down sgt. mmg xleh on call dgn parents, ngis sampai bengkak mata2. adeih

  12. Benrauf Says:

    dah keje jaga diorg nanti :)

  13. neem Says:

    insya Allah!

  14. Han Ri Says:

    Perkara ni dah banyak kali Neem luah pada saya dulu, kan? Begini. Tak salah luah pada manusia, tapi kadang-kadang, manusia jarang faham rasa hati kita. Luah pada Pencipta manusia. Dijamin 100% akan Dia faham, bahkan insya-Allah, Dia akan ringankan bebanan pada pundak kita.

  15. peja Says:

    haa..dengar nasihat member2 kat atas tu...

    pape pun...tempoyak rock!!!hehe

    **tp cyg,xley mkn..huhu

  16. ghah89_virgo Says:

    ~sBr la nEEM oii~

  17. enchezaid Says:

    camni ayat yg btl...life must go on...
    ka camna???