ce-wing-gam (Chewing gum )

Assalamualaikum wbt


Minggu lepas aku minum dengan sahabat ku, tiba-tiba...


Oh shit.. chewing gum dekat kerusi! terkena pula baju beliau yang berwarna hitam. Memang sakit hati.


Hari ni aku ada presentation untuk subjek business communication II aku. Masa nak keluar ke depan class, tiba-tiba rasa macam ada benda melekat di tapak kasut. Rupa-rupanya chewing gum . Huh. Setiap lekat kat seluar hitam aku lagi. Memang marah. Tapi tak tahu nak marah kat siapa.


Aku tak pernah makan chewing gum dan buang merata-rata. Tapi mungkin ini adalah balasan terhadap dosa aku yang lain.


Pesanan khas kepada diri sendiri dan juga sahabat-sahabat, jangan lah buang chewing gum merata-rata. Bukan je chewing gum, tapi juga benda-benda yang lain. Sama-sama lah kita jaga kebersihan dan bumi Allah ini. Setiap perbuatan kita yang buruk, pasti menyusahkan orang lain. Dan juga akan mendapat balasan di dunia dan akhirat!


p/s: aku dah jumpa siapa angkat aku masa pengsan hari tu. hahah~

Posted in |

19 comments:

  1. joegrimjow Says:

    pengsan
    org angkat
    =
    jodoh

  2. neem Says:

    huhuh...

    = tak nak~~

  3. paan Says:

    nape xnak ?? siapakah beliau ?? pengsan ?? aku xtau papepun...entri mana ??

  4. neem Says:

    aku pengsan hari tu. sbb derma darah. heeehe

    http://neemhumairah.blogspot.com/2009/01/aku-derma-darah-dan-pengsan.html

  5. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    ooo.

    neem.
    nanana.
    ada orang angkat dia.

    org makan chewing gum + buang merata2 = tidak ada moral!

    hehehe.

  6. neem Says:

    lelaki plak tu.. adeeii, malu

  7. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    serius jeles.
    hohoh.

  8. neem Says:

    hahahhhaha...~~

  9. BumiOrangAsing Says:

    eee.. nina mmg xske chewing gum
    aptah lg org yg mkn ia...
    eeuhhh... =)

    trigt my teacher said,
    org mkn chewing gum nih mcm kambing.. haha =p

  10. neem Says:

    lebih2 lagi org yg buang merata2

  11. messyremo Says:

    antara kene chewing gum ngn taik kucing?

    mana lg bagus?
    hehe..kucing xde akal,manusia...?

  12. areMaL Says:

    sib bek tok brehi mano makey gooniy.ehehe.. tidok sero jugok..huahuahua

  13. neem Says:

    tp massy:

    alamak...

    taik kucing ke, chewing gum ke.. xnak lah dua2.


    to kama:
    make benda lain la byk lagi

  14. Blogger Says:

    some country ban chewing gum. i think we should follow them. katakan taknak pada chewing gum.

  15. Kusyuk Says:

    chewing gum..
    yummy but messy..
    yuck..
    tp nie gula2 kgemaran ak time2 klas yg boring or talk..
    slagi x abis even tu slagi tu la ak duk mngunyah..
    haha.. cram otot pipi..adoi..

  16. neem Says:

    TO ben:
    neem rasa xde sampai tahap kena ban kot.

    to syuk:
    aku dah lama x makan chewing gum. ada sekali aku gunyah sampai hancur chewing gum tu. sampai blh telan. hahaha

  17. Kusyuk Says:

    iye?..
    haha..bleh plak smpai hncur...
    ok je klu mkn,tp kena jage kebersihn la..
    jgn main buang je getah tu..

  18. Azym Azizi Says:

    Chewing Gum ni bleh telan je sebenarnya..sbb kandungan dlmnya protein bukannye getah..

    Buang kat lubang tandas lagi bagus! Hihi

  19. neem Says:

    betul2.. masa tu x jmpa tong sampah. hari sukan kat bangkok. nak buang merata2 mmg aku x sanggup. jadinya aku gunyah sampai blh telan. hahahah