Hati-hati


Aku baca hmetro hari ni. Terkejut dengan gambar main page website itu. Seorang wanita muntah darah disebabkan kena pukau di Damansara. Aku pikir-pikir, dekat je dengan tempat aku.

Rompak,

Culik,

Rogol,

Bunuh,
blaaa...balaa yang sama waktu dengannya, banyak berlaku di Damansara.

Hm.. Aku baca lagi berita pasal virus babi tu.. Menakutkan lah.

Korang nampak tak,

macam-macam dah berlaku. Semua yang aku sebut di atas tu. Tengok pulak tepi-tepi Malaysia. Tengok negara aku,
ada rusuhan tak habis-habis. Tak tahu berapa kali nak tukar perdana menteri. Silap-silap satu hari nanti Thailand
takde perdana menteri. Tak pun aku je yang ganti.. ahaakkks..


Tengok plak Indo, apa yang terjadi. Tak perlu aku nak ulas lebih-lebih korang pun tahu.

Tengok Malaysia,

nampak macam takde benda berlaku. Sebenarnya terlalu banyak

Remaja-remaja mula tak solat,
minum arak, ambil dadah.

kawen cerai tak habis-habis.

Artis-artis diagung-agungkan.

Orang-orang mula pakai singkat-singkat. Macam takde kain dah kat dunia nih.

Pemimpin-pemimpin, gaduh tak habis-habis.

Blaa... blaa...blaa..

Banyak sangat,
sekeliling kita semua dah kena.

kita je, belum lagi.

aku pun tak tau sejauh mana aku bersyukur..


aku tak tau sejauh mana aku mampu nak hadapi semua ini.

aku sebenarnya takut dow..

bila aku dengar pasal Dajal, aku mula tahan air mata. Takut. Sebab besarnya fitnah dia.. Yang selebihnya tentang
dajal, lebih baik ustaz atau ustazah yang citekan.

Tadi aku tanya akh helmi, camne nak elak dari kena pukau. Beliau kata sebelum keluar dari rumah:
- baca ayat kursi
- baca 3 Qul.

senang je.
maka berhati-hati lah wahai sahabat-sahabat ku.

Moga Allah jaga kita dari segala ancaman. Jaga dari depan, belakang, kanan, kiri, atas dan bawah.

Moga Allah bersama kita!

amin!!!!!

Posted in |

8 comments:

  1. ain fathihah fhm Says:

    hati2

  2. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    hati2.

    di doakan neem selemat.

    rindu neem jgak.
    ngeee~

  3. joegrimjow Says:

    mintak d jah semua ni

  4. Bro Framestone Says:

    wow... berat gak entry nie ek.. tp bagus la sesuatu seperti ini difikir oleh remaja kite..

    bro tabik spring kat kamu

  5. neem Says:

    to ain:
    ye, kena hati2.

    to abu:
    smg abu juga selamat

    to joe:
    amin

    to framestone:
    thanks bro.

  6. Bro Framestone Says:

    wel come he...23x

  7. paan Says:

    apasal xbold kan ayat qursi ngan 3 kul tue..biar semua org amik perhatian..aku akan ingat ilmu yg ko sampaikan ini.

  8. neem Says:

    ok..aku bold-kn. thanks paan. mg jadi manfaat.