Kita hidup untuk siapa?

video

Saya tak pasti sama ada saya adalah seorang translator yang baik. Kita cuba!


Seorang perempuan merayu pada saya supaya dapat bersalin sebelum cukup tempoh bulan. Apabila Tanya mengapa, dia hanya menjawap masa kami sudah singkat. Selepas bersalin dua jam, dia melarikan anaknya dan hilang

.
Seorang lelaki sedang menunggu masa mati kerana penyakit tumbuhan dalam otak. Yang penting, sepatutnya dia menyerah kalah dan sudah lama meninggal dunia.


Sebagai manusia , mungkin ada soalan yang selalu menjadi persoalan, mengapa kita hidup? Kita hidup untuk apa?


Bayi sempat berada dalam pelukan bapa, sebelum sampai masa..

Kadang-kadang persoalan ini, mungkin bukan jawapannya.

Kita hidup untuk seseorang sebenarnya.

“Kecil, jaga ibu sebaik mungkin.

Berikan kasih sayang kat ibu setinggi-tingginya.

Ayah pun sayang anak sangat-sangat.

Ayah sayangkan kamu sungguh-sungguh.

Jaga ibu sebaik mungkin.”



Posted in |

21 comments:

  1. Benrauf Says:

    mendalam entri kali ni..~~
    kita dah berjanji di alam azali, hidup ini untuk Tuhan. hanya untuk Dia. *wa-ma khalaqtu jinna wa insan illa li-ya'budun* Dia ciptakan kita semata-mata untuk menghambakan diri untuknya..~~

  2. neem Says:

    ye..
    kita hidup utk DIA. tapi kita juga hidup untuk orang lain, demi DIA jua..

  3. ain fathihah Says:

    (n_n)

  4. neem Says:

    @_@

  5. Hr Says:

    Kita wujud kerana Allah. Kewujudan kita ialah untuk semua, bukan hanya untuk diri sendiri semata. Berikan apa yang terbaik untuk semua, sebelum hadir saat tertutup kelopak mata.

    p.s: mek nim, menyerah ke menyelah? u sula mau ckp cina ka? ^_^ manyak soli, wa manyak suka tegur olang punya kesalahan ejaan. nyeh3

  6. neem Says:

    aduii...

    ado jgk saloh,

    TQ en.Hr, tgur ambo..ahah

  7. Hr Says:

    Bnyak lg salah situ. Try la check n double-check ;)

  8. handhalah ibnu kamil Says:

    saya sayang ibu dan ayah saya.

    insyaAllah selagi nyawa dikandung badan.

    ~rindu mereka~

  9. neem Says:

    saya pun sayang.

    mmg dah lama pun x jumpa.

    rindu kat mereka juga.

    saya jmpa dorg melalui on9 je. webcam dgn dorg. heeh. maju x? ahakss

  10. joegrimjow Says:

    hurm....
    buat diri berfikir

  11. neem Says:

    hm..fikir2kn lah!

  12. neem Says:

    mcm belit je ayat. haiyooOO. xpe lah, lain kali pula saya cuba. hehe

  13. As Says:

    i love the title :)

  14. neem Says:

    dalam thai: Rau yu prea khrai..

  15. guntur Says:

    filem apa ni?



    kao hai allah kumkrong kab

  16. guntur Says:

    haha sori.baru abes tengok.ingatkan filem tadi.

  17. neem Says:

    hahah..
    iklan je wan

  18. Hr Says:

    Hari-hari telah pun berlalu. Usiamu makin bertambah. Seorang ibu sudah semakin tua, namun terus berkorban untuk sesuap rezeki. Agar sempurna hari depanmu.
    -Odei Anak, RAIHAN.
    (try search kt imeem n hayati lirik dia. sebak terasa dlm diri ni bila dgar lagu tu)

  19. Hr Says:

    Satu lagi, sila JANGAN tulis ayat Quran dgn tulisan rumi. Fatwa kebangsaan menjatuhkan hukum haram melakukannya. Tq.

  20. neem Says:

    to Hr:

    kwn2, Hr ni hanRi. bukan Human Resource ek. ehehe..

    terima kasih ke atas info.

  21. Hr Says:

    Uih sapa kata...? Hr brmakna 'humanly & resourceful' loo..hua3