Kenapa Mesti Meniru ye?


Setiap kali exam, test mahupun quiz, mesti dorang meniru. Aku memang tak hairan lah kenapa marks dorang tinggi. Kalau tiru dalam test atau quiz aku tak kisah sangat. Yang aku geram, final exam macam ni pun dorg nak berusaha meniru lagi. Nasib baik tak ada yang kena tangkap. Kalau tak, habis lah korang..


Yang kesian, salah seorang dari geng tu duk depan aku. Line kedua dari dinding.. Yang lain-lain semua duk tepi dinding. Maka, nampak gayanya beliau tidak berjaya meniru dengan mengeluarkan notes kecil dari poket seluarnya.


Bila cita kat Wenda, punya lah dia marah.. Sebab geram. Biarkan lah Wen.. kita tahu apa yang dorang buat. tak jujur langsung.


Apa yang nak dibanggakan, andaikan result korang yang tinggi tu hasil daripada susah payah korang meniru? Aku rasa macam tipu diri sendiri je..


Biarkan lah dorang. Yang penting, aku bahagia dengan usaha diri aku sendiri~


Posted in |

7 comments:

  1. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    yess...

    betul tu neem.

    tak berkat ijazah nanti.


    kan2?

  2. neem Says:

    biar lah... dorg bukan muslim

  3. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    lorrr.

    neem nak kena neh!

    toing3

  4. paan Says:

    not my feveret..aku pilih fail dari meniru..

  5. neem Says:

    abu:
    ooo..,nak kenakn kita ek. jaga laa
    heaha..

    paan:
    aku pun sama!

  6. Azym Azizi Says:

    Err..selalunya first attempt, ak buat sungguh2..tp klau fail & ada rdo semula, "bantuan tambahan" terpaksa dibawa..

    p/s: BAntuan Tambahan ni hanya melibatkn perkara yg memerlukn kira2..

  7. neem Says:

    biasanya kira2 kadang2 dalam xm xbgg formula tu. hm. tgk la ats org. kalu dah mmg kerja tu tiru je, baik x payah.