pitis (duit)

Suatu Jumaat Pak Mat Pergi ke masjid untuk mengerjakan sembahyang Jumaat. Oleh kerana die memakai kain, die hanya membawa RM1 untuk tambang bas pergi dan balik dari masjid. Selepas menerime baki wang dari konduktor bas, Pak Mat memasukannya iaitu sekeping wang 50 sen kedalam saku baju melayunya. Apabila tiba waktu sembahyang dia pun sama-sama berdiri mengikut jemaah lain..Ketika hendak rukuk, duit 50 sennya tadih terjatuh dan tergolek di saf depan memikirkan itu aje wang yang dia ada. Die pun menegur orang disaf depan,

Pak Mat : Jange Ambik Pitih aku tuh

Jemaah 1 : Eh, aku tok sey limo puluh sen tuh gak

Jemaah 2 : Weh ore semaye mane buleh kecek

Jemaah 3 : Hok mung kecek tuh..

Jemaah 4 : Mujo Aku tok kecek deh

moral : lain kali gi semayang bawak lapan dozen duit syiling..he3

^_^

Posted in |

15 comments:

  1. ain fathihah Says:

    hehe

    ain dah boleh baca loghat kelate tanpa perlukan penterjemah..

    la la la

    makin faham

  2. handhalah ibnu kamil Says:

    huk aloh.
    kawe ingat gap0 tadi.
    lwk2.
    tegolek2 kawe baco deh.
    ~kawe pi slt jmaat bw samah jg0k~
    he3
    (neem,btul ka abu ckp klantan tu?he3)

  3. neem Says:

    wah2..

    bagus2.

    blh duk kt kelate nnt. hehe

  4. neem Says:

    hahaha...

    betul dah tu.

    blh cari calon org kelantan arr abu nnt. kui3

  5. MuhD NoR AzyM Says:

    Hehe..moral cerita yg pelik..=p

  6. neem Says:

    pelik gak.

    tgh solat blh plak nak kecek2. hehahah

  7. handhalah ibnu kamil Says:

    yes...
    nak kawen.nak kawen.
    ngan org kelantan.
    lalalalala.
    kemiangan melanda.
    he3.

  8. neem Says:

    ish3...

    istifar abu.. hehe

  9. Anonymous Says:

    lam0 dh xb0w0k pitih skeleng g sejid ari maat. .

    xd0p rezki kalih . .

    a rose that wont's bloom
    winter's kept you

  10. neem Says:

    esk bawak lah deh abe me

    kristy are you doing ok~~

  11. handhalah ibnu kamil Says:

    astaghfirullah....


    oppss...
    tapi masih nak kawen la neem.
    hehehe.

    dah istighfar dah.
    neem carik kan ya.

    kuang3.

  12. neem Says:

    hahah.. sape x nak kawen~~

  13. guntur Says:

    biso molek demo nih

  14. Anonymous Says:

    neem bley tlg traslate x??? xpaham loqat kelantan....^_^

  15. neem Says:

    to guntur:
    hehe. xdok biso la. biaso2 jah.

    to anonymous:
    translit? okeh~

    Jange Ambik Pitih aku tuh -> jangan ambil duit aku tu.

    Eh, aku tok sey limo puluh sen tuh gak -> eh, aku taknak sbb 50sen je

    Weh ore semaye mane buleh kecek -> weh orang sembahyang mana boleh cakap

    Hok mung kecek tuh.. -> yang kau cakap tu..

    Mujo Aku tok kecek deh -> nasib baik aku tak cakap.

    hhehee.. tu je. sekian, macih2