Menangis

Hari ni sekali lagi, aku mimpi dan menangis..

Tahun ni dah 5-6 kali aku tidur, mimpi dan menangis.

Mimpi apa? Biar lah rahsia. Aku ada cerita kat orang juga. Tapi seorang je aku cerita.

Aku pun tak tahu lah macam mana boleh mimpi macam tu dan nangis dalam tidur.

Memang aku nangis. Sampai basah bantal.. Oh..

Aku tak nak mimpi macam tu. Sedih!! Bangun-bangun mesti aku fikir. Kenapa..?

Seorang sahabat aku kata, dah 13 tahun aku tak menangis.

Aku? Setiap minggu mesti ada benda buat aku menangis.

Dua minggu lalu aku nangis, sebab tengok cite Laskar Pelangi. heheh..

Mungkin Allah nak ingatkan aku tentang sesuatu?

Moga aku jadi orang yang bersyukur.

Wallahualam..

Posted in |

20 comments:

  1. kop kin Says:

    mesti neem terjaga dari tidur tu sebab rasa hangat air mata mengalir kan??? saya pun selalu gak mimpi menangis

  2. neem Says:

    ah'ha.. terjaga sebab sedar dah betul2 menangis.. T_T

  3. naqiubex Says:

    Em.. bestnya mimpi menangis.. sekali sahaja dalam hidup saya dan terasa bagaikan kesejukan yang nyaman pada mataku..

  4. neem Says:

    alhamdulillah.

    tp jalan ceritanya selalu sedih..

  5. Lun Says:

    kdg2 menagis leh buat hati jd lbih tnang n tntram

  6. neem Says:

    alangkah baiknya andai kita boleh menangis kerana Allah

  7. handhalah ibnu kamil Says:

    tak pernah pun lagi menangis time tidur.

    hohoh.

    macam best je.
    nak rasa la jgak.

  8. joegrimjow Says:

    kuatkan diirii
    cam bese

  9. neem Says:

    to abu:
    x pernah?
    neem selalu..
    sedih2 saja..

    to joe:
    TQ2!!

  10. Biar Putih Tulang Says:

    nangis pasal mimpi bf tinggal la tu..

  11. sharamli Says:

    jgn nanges byk sgt tw..hi3

  12. neem Says:

    to biar putih tulang:
    bkn2.. jgn tafsir bkn2 if you don't know ^^

    to sha:
    heheh..insya Allah~

  13. dotblogspotdotkom Says:

    pakcik tau..nape kamu nangis...sbb rindu kan pakcik kan....huhuhuh

    lalalalalalal

  14. kUsYuk Says:

    kenapa nie neem??

  15. messyremo Says:

    menangis dalam tido?

    uish...tak pernah lagi kene camtu...

    dulu,slalu mimpi nak jatuh katil...

    bile tersedar,mmg nak jatuh katil pun..hehe

  16. neem Says:

    to pakcik:
    alaamakk....kenapa la ada penyakit perasan ni. kui3

    to kusyuk:
    mimpi je~~

    to messyremo:
    ada2.. dah byk kali dah dalam hidup nih. jatuh katil? saya pun penah gak skli. rumah lama rumah batu. tapi lantai tingkat atas kayu. bila jatuh katil, bunyi ah satu umah. ayah datang jenguk kita buat tak tahu je..~~

  17. alif.fa.ya.qof.ha Says:

    Mimpi adalah kunci
    untuk kita menaklukkan dunia
    berlarilah
    tanpa lelah sampai engkau
    meraihnya
    Aduhai...besar sungguh impak cerita seberang itu pada neem.
    Nah. Tenagkan diri dengan VC yang indah ini k.

    Jaga diri. Selalu lepak dengan Quran.
    Kenang diri ini dalam du'amu.

    Salam mencari ketenangan neem. :)

  18. neem Says:

    syukran akak ^_^

  19. Han Ri Says:

    Pernah juga alami pengalaman berair mata seusai bangun tidur.

    Mimpi yang aneh amat, serasa seakan ditikam. Bangun-bangun saja, badan terasa amat sakit, sehingga berair mata.

    Mungkin semasa 'ditikam' di dalam mimpi tu lagi sudah mengalir.


    --


    Mimpi boleh jadi petunjuk. Boleh juga jadi mainan syaitan. Terpulang kepada kita untuk mentakwilnya. Nabi pernah berpesan, bila serasa ada mimpi baik kita alami, ceritakanlah supaya orang dapat berkongsi kegembiraan kita. Bila mimpi buruk pula menimpa, seeloknya adalah lebih baik untuk berdiam diri supaya tidak mendatangkan musibah kepada orang lain.

    Tabahkan semangat. Allah is always with those who persevere.


    ps: doakan saya yang akan mula periksa 3hb ini! x_X

  20. neem Says:

    thanks, h. ustaz dari mesir memberi info! yeah3~~ alhamdulillah.

    hm..

    tp saya yakin, setiap mimpi tu ada hikmah disabaliknya. Walaupun mimpi itu mainan syaitan, tapi andaikan DIA x benarkan, mimpi tu tak akan terjadi.

    apa2 pun, sebenarnya semua tu dari Allah belaka..