-Sahabat-

^_^


Sori letak gambar shila di sini. jgn marah~~

"Remember that, friends who seat beside you right now may be your best friend forever.

Bukan setakat di universiti saja. Mungkin sampai masa korang dah berkahwin sekali pun."


Gangaa mula buka cerita pada junior-junior dalam orentasi.

Pada hakikatnya, kita perlukan sahabat-sahabat dalam kehidupan. Seseorang itu mungkin taat dan sedia membantu kita tat kala dalam kesusahan tanpa mengira latar belakang kita. Ada juga sahabat yang datang hanya ketika kita dalam kesenangan dan hilang ketika kita dalam kesusahan.

Berbalik pada sejarah hidup Rasulullah s.a.w., baginda juga mempunyai sahabat-sahabat yang taat berada di sisi baginda untuk menegakkan agama kita yang suci ini.

Family akan tetap sentiasa di sisi kita tetapi ketika terpaksa berjauhan dengan mereka, percaya lah sahabat adalah segala-galanya.

Kawan lah dengan semua orang, itu pesan umi. Yang cukup kain ke tak cukup kain ke, kena kawan.

Bagi aku, selagi seseorang itu tak memudaratkan aku, layan je semua. Yang penting, kena pandai jaga diri. Belajar dari segala kesilapan dan apa yang baik dari orang-orang sekeliling untuk memperbaiki diri sendiri. Kehidupan sebenarnya merupakan sebuah buku yang perlu dibaca oleh setiap insan yang mampu berfikir.

Ukhwah Fillah sangat penting. Jalanilah hidup anda dengan kaedah "aku takutkan Allah"

Selamat menempuh kehidupan!

Semoga korang dirahmati Allah

^_^

I love you all...!!

Posted in |

9 comments:

  1. Lun Says:

    smart ah pict ramai2
    lignt dr bawah


    (kawan lah ramai2)

  2. neem Says:

    ada shadow. gitu ke? ahakss..

    tatau lah bahasa camera neh

  3. joegrimjow Says:

    besh klu adew yg memahami

  4. neem Says:

    nak suh org memahami kita, kita kena memahami org dlu..

  5. naqiubex Says:

    Cool pic

  6. neem Says:

    mmg cool~

    terima kasih kepada pakcik osman dgn pakcik shimi3~

  7. SuFy Says:

    hurm..sahabat memang pnting dlm hidup...

    *tp sedey sgt bila ada kwn yg x taw mnghargai..huhu

  8. neem Says:

    tu namanya manusia..

    T_T

  9. Lun Says: This comment has been removed by the author.