This entry is not specific to anyone

Bila aku kata "tak nak" tu bermaknanya aku tak nak.

Lain lah benda tu baik bagi aku, aku akan fikir berkali-kali. Mungkin 33 kali, demi kebaikan aku sendiri.

Tapi kalau benda tu tak baik bagi aku, melibatkan benda-benda yang aku tak suka, tolong hormat keputusan aku.

Jangan paksa aku berkali-kali, kalau tak, aku akan naik benci.

Dalam Islam, kalau kita bagi salam tiga kali dan salam itu tak dijawab, maka itu bermakna tuan rumah tu tak sudi terima kita.

Dan prinsip aku, andai aku call siapa-siapa cukup tiga kali dia tak jawab, aku tak akan call lagi.
melainkan ada benda yang sangat urgent.

Dan kalau dia tak jawab juga, aku akan message dia. Dan kalau dia tak reply, aku akan stop.

lalaalalalaa...~~

Posted in |

12 comments:

  1. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    yess.
    entry ini adlh untk sese0rg.
    yg akn rasa mcm menelan 5 bkul cili padi..ha3.pedas2.

    lalalalala..
    abu tau siapa..ngeee..

  2. neem Says:

    ish3.. abu2. no2..xde utk siapa2. utk umum~

  3. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    o0oyee..
    0kke!
    he3.

  4. Anonymous Says:

    jangan hidup terlalu berprinsip
    nabi tidak begitu
    hanya halal dan haram
    hidup bersama manusia mestilah begitu
    samada kita terus bersama mereka atau kita duk dalam hutan sorang2.

  5. neem Says:

    i have right to do this demi kebaikan saya dan juga orang lain. andai xleh trima, maaf dipinta..

    =)

    dan mempunyai prinsip dlm hidup, x salah. apa2 prinsip msti ada sebab disebaliknya. bkn saja2 buat~

  6. Anonymous Says:

    Mi keaw Sedap banyak banyak

  7. neem Says:

    mi keaw mama buat mmg sedap~

  8. Muhammad Abu Handhalah bin Kamil Says:

    ye ke ada yg terasa?

    siapa?
    hhuhu.

    takpe la neem.
    menyatakan perkara yg kita senangi itu lebih baik.

    daripada kita memendam rasa akibat geram terhadap perkara yg kita tidak senangi.

    betul kan?
    hehee.

  9. neem Says:

    perempuan yg terasa. uiks2.

    betul2, lebih baik neem gtau dari memendam rasa..

  10. Anonymous Says:

    matlamat dan sebab bukanlah satu
    alasan untuk kite bermasam dan berhati dingin dengan manusia.
    janganlah kamu bersedih dan kecewa dengan sikap manusia.mereka memang begitu.selagi kita hidup bersama manusia.terimalah hakikat bahawa manusia memang begitu.anggaplah ia sebagai kifarah jika kita bersabar dengannya.bergaullah dengan penuh hikmah
    "LA TAHZAN"Sesungguhnya Allah bersama kita.

  11. neem Says:

    TQ~

    manusia mmg x dapat lari daripada m'buat kesilapan~~

  12. Rayyan Says:

    No Comment